میزان مجاز ژل رویال برای کودکان چقدر است

 

مصرف ژل رویال برای کودکان خواص زیادی به همراه دارد؛ البته زمانی که میزان مصرف و نحوه مصرف به درستی انتخاب شود.


ژل رویال یک ماده فوق العاده عالی برای کودکان است. این ماده می تواند خواص بی نظیری به ویژه در زمینه رشد کودکان به همراه داشته باشد. با این حال در کنار خواص عالی ژل رویال برای کودکان، عوارض جانبی این ماده باعث شده تا برخی گمان کنند که اصلا نباید ژل رویال را به بچه خود بدهند. این سوالی است که در طی سال های اخیر با رشد آشنایی خانواده ها با ژل رویال، به وفور از ما پرسیده شده است.

به طور کلی مشخص است که مصرف ژل رویال قاعده و قانون خاصی ندارد. با این حال مصرف هر ماده ای به اندازه زیاد، نه تنها برای کودکان بلکه برای تمامی سنین مضر است. به ویژه ژل رویال که ماده ای خاص با ویژگی های منحصربفرد و ناشناخته است. در نتیجه ناگفته پیداست که مصرف بیش از اندازه ژل رویال برای هر سنی مفید نیست و باعث مشکلات زیادی برای فرد می شود.

در این مطلب تلاش شده تا به صورت کوتاه به میزان مجاز مصرف ژل رویال و همچنین نوع و نحوه مصرف این ماده برای کودکان اشاره کنیم. این نکات کمک می کند تا شما با نگرانی کمتری از ژل رویال برای فرزند خود استفاده کنید. خواص ژل رویال برای کودکان فوق العاده عالی است و تنها با رعایت برخی نکات می توان این ماده شگفت انگیز را برای کودکان مورد استفاده قرار داد.

میزان مجاز ژل رویال برای کودکان زیر 2 سال

بدون هیچ تردید، می توانیم به شما بگوییم که میزان مجاز مصرف ژل رویال برای کودکان زیر 2 سال صفر است! در واقع مصرف ژل رویال برای کودکانی که هنوز به سن 2 سالگی نرسیده اند، ممنوع بوده و نباید به هیچ وجه مورد مصرف آن ها قرار گیرد.

برخی گمان می کنند ممنوعیت مصرف ژل رویال برای کودکان تنها برای رفع نگرانی از والدینی است که فکر می کنند کودکانشان با خوردن ژل رویال بیش فعال می شوند. اما این تمام ماجرا نیست! در برخی گزارشات، مصرف ژل رویال در کودکان زیر 2 سال منجر به مرگ شده است. همانطور که مصرف عسل طبیعی برای کودکان زیر 1 سال ممنوع است؛ مصرف ژل رویال برای کودکان زیر 2 سال به هیچ وجه مجاز نیست. لطفا به هیچ عنوان و تحت توصیه هیچ فردی، به کودک زیر 2 سال خود ژل رویال ندهید.

مادران باردار و شیرده نیز باید توجه داشته باشند که تا جای ممکن از مصرف ژل رویال خودداری کنند. به ویژه مادران بارداری که در ماه های انتهایی باداری به سر می برند. همچنین مادران شیرده نیز نباید از ژل رویال استفاده کنند. تاثیرات ژل رویال در شیر آن ها به کودک منتقل شده و ممکن است خطراتی در پی داشته باشد. البته در برخی موارد با تجویز پزشک یا طبیب حاذق طب سنتی، می توان به صورت محدود از ژل رویال برای مادران شیرده استفاده کرد.

مصرف ژل رویال برای کودکان 2 تا 7 سال

در دورانی از زندگی کودک، مصرف ژل رویال نه ممنوع است و نه آزاد! در واقع مصرف ژل رویال برای محدوده سنی 2 تا 7 سال باید با احتیاط و ترجیحا زیر نظر پزشک متخصص یا طبیب با تجربه طب سنتی انجام شود. در این دوران میزان مصرف ژل رویال باید اندازه مشخصی داشته باشد. همچنین بهتر است دلیلی برای مصرف ژل رویال داشته باشیم. مثلا رشد کم کودک یا برخی مشکلات دیگر، دلیل ما برای مصرف ژل رویال در این سنین به شمار رود.

هرچند این محدوده سنی محدوده ای تقریبی است و می تواند کمتر یا بیشتر از 7 سال باشد؛ اما به نظر می رسد پس از 7 یا نهایتا 8 سالگی، شرایطی متفاوت در کودکان برای مواجهه با ژل رویال وجود دارد. د محدوده سنی 2 تا 7 سال و در برخی کودکان تا 8 سال، مصرف خودسرانه و بی رویه ژل رویال ممکن است تبعات ناخوشایندی به همراه داشته باشد. از بیش فعالی گرفته تا آلرژی و التهاب در پوست از جمله عوارض مصرف نامناسب ژل رویال در این سنین است

ژل رویال از 8 سالگی به بعد برای همه کودکان مجاز است؟

تقریبا می توان گفت که بعد از سن 8 سالگی، مصرف ژل رویال برای کودکانی که تقریبا گام در سنین نوجوانی می گذارند، مجاز می شود. با این حال هنوز هم بهتر است احتیاط هایی انجام شود. همان اندازه که ژل رویال برای دختران و تنظیم هورمون هایشان مفید است، مصرف بیش از اندازه ژل رویال به ویژه در دختران خردسال ممکن است باعث مشکلاتی در بلوغ شود. پس باید میزان مصرف را متعادل نگه داشت.

نکته دیگری که وجود دارد، مصرف ژل رویال برای کودکانی که با برخی بیماری های زمینه ای به ویژه بیماری های آلرژیک دست و پنه نرم می کنند، ممنوع است. برای مثال کودکانی که آسم دارند، به هیچ وجه نباید از ژل رویال مصرف کنند. مصرف ژل رویال در چنین کودکانی روند درمان آن ها را مختل کرده و ممکن است آسیب هایی را نیز به همراه داشته باشد.

به طور کلی کودکان بالای 8 سال تا سنین جوانی باید با برخی ملاحظات از ژل رویال مصرف کنند. در این صورت می توان به خواص بی نظیر این ماده در این دوران حساس امیدوار بود. سعی کنید فرزندان بالای 8 سال خود را از خوردن ژل رویال محروم نکنید؛ اما برای میزان مصرف آن هم با پزشک یا طبیب طب سنتی مشورت نمایید

نحوه مصرف ژل رویال برای کودکان

به طور کلی مصرف ژل رویال خام برای کودکان بین 2 تا 8 سال به هیچ وجه توصیه نمی شود. بهتر است برای مصرف از ترکیب عسل با ژل رویال یا پودر ژل رویال استفاده کنید. کودکان بالای 8 سال می توانند ژل رویال خام و مایع مصرف کنند؛ اما با این حال توصیه می شود به دلیل اطمینان از عدم فاسد شدن این ماده، از پودر ژل رویال یا ترکیب این ماده با عسل طبیعی استفاده شود. سعی کنید اگر می خواهید ژل رویال را به مصرف کودکان برسانید، در هنگام خرید وسواس و دقت بیشتری داشته باشید تا از کیفیت آن اطمینان پیدا کنید.

مصرف ژل رویال برای کودکان خواص زیادی به همراه دارد؛ البته زمانی که میزان مصرف و نحوه مصرف به درستی انتخاب شود. سعی کنید تا جای ممکن برای کودکانی که در سن مجاز مصرف ژل رویال قرار دارند، ژل رویال تهیه کرده و آن را در برنامه غذایی یا دارویی ان ها قرار دهید. مطمئنا نسلی شاداب تر و سالم تر خواهیم داشت اگر همه به مصرف ژل رویال روی بیاورند.